Dag 4: 9 juni 2016.
De plan voor vandaag was zeker om verder te gaan met wat ik de dag daarvoor heb geschreven. Mijn eiland meer een sfeer van een oerwoud te geven. Je zou denken dat het makkelijk klinkt om bomen, planten en andere elementen van een oerwoud toe te voegen, maar dat was zeker niet de case. Ten eerste. Ik heb een pier toegevoegd zodat de boot de later in de spel komt een plek heeft om te staan wanneer de speler bij dit eiland komt. Ik heb een houten brug via de asset store gedownload en die toegevoegd in de stijl van een pier. Ik heb de terrein rond de kust hoger gemaakt, want ik kreeg het idee om de zeeniveau hoger te maken terwijl de platteland lager was. Dit idee was geïnspireerd door de feit dat Den Haag is een stad die eigenlijk onder zeeniveau ligt.
Nadat de pier en terrein kaar waren, heb ik zeewater toegevoegd. Het stond de eerste poging niet goed, want de bodem was nog groen van de terrein, dus ik heb zand structuur op het terrein geverfd zodat het lijkt meer op een zee. Ik heb dezelfde water van de rivier en meer ervoor gebruikt, want het ziet er meest realistisch uit.
De volgende stap was eigenlijk fauna toevoegen op het terrein zodat het eindelijk als een oerwoud kan eruit zien, maar er was een aanpassing bij de planning. Ik begon wel bomen en planten toe te voegen, maar ik realiseerde dat het zou moeilijk zijn om een doolhof te maken met al die plantage. Ik stopte met het toevoegen van planten en bomen en begon een doolhof uit te lijnen door het kleine gedeelte van het terrein hoger te maken. Na een uur of twee was ik klaar met de uitlijnen. Daarna voeg ik verschillende planten op de lijnen om een weg te vormen. Dit duurde echt lang, want ik moest planten schuiven, dupliceren en vergroten zodat ze op de juiste plek, hoeveelheid en formaat waren.
Als laatste punt van de dag heb ik al planten geconfigureerd zodat de speler niet doorheen kunt lopen. Zo blijft de speler altijd op de weg. Voor afsluiting heb ik snel een groot hoeveelheid van verschillende bomen rond het eiland gezet. Zo ben ik dichter bij het invullen van plantage op het eiland.
Naast mijn eigen taak heb ik mijn groepsgenoten geholpen wanneer ze vastzitten bij hun taak en de Oculus Rift testen. Voordat ik vertrok, heb ik nog een paar assets van de asset store gedownload bijvoorbeeld stenen en dieren.
Voor de volgende dag ben ik van plan om mijn eiland af te krijgen zodat ik na het weekend mijn groepsgenoten verder helpen en meer concentreren op hoe wij onze product gaan presenteren bij de Expo. Tevens moeten we nog een product statement bedenken. Dat zal onze eerste taak van de dag zijn.