HCI Technologies
/

Computer Vision, Augmented & Virtual Reality, Wearable Tech and Artificial Creatures

 

Dag 1: 6 juni 2016

Vandaag werden we ingedeeld in groepen, werden we geïntroduceerd bij onze groepsgenoten en gingen we meteen aan de slag met brainstormen. We wilden verschillende ideeën op de tafel zou krijgen, dus we hebben een mindmap gemaakt waarin we ideeën bedachten die gebaseerd zijn op het gebruik van een Oculus Rift. De ideeën die hebben bedacht zijn als volgt:

  • Educatie
  • Entertainment
  • Levende schilderijen
  • Pratende standbeelden
  • Verhelpen van een fobie
  • Spookhuis
  • Spel, o.a. free falling, schietspel, doolhof.

Ik kwam met het idee van levende schilderijen, want toen ik de Harry Potter filmseries heb gekeken met de bewegende schilderijen, was ik altijd benieuwd hoe hun wereld in het schilderij eruit zou zien. Na de brainstormsessie gingen we aan de slag met onderzoek. We wilden zien of we informatie over onze ideeën online konden vinden. Ik heb een organisatie gevonden die hetzelfde concept heeft bedacht en uitgevoerd. Zie hier de video: The Night Cafe - A Virtual Reality Tribute to Vincent van Gogh. Het concept is gemaakt door Mac Cauley van Borrowed Light VR in 2015. Ik stuurde Mac een e-mailbericht om meer informatie erover te ontvangen. Hij stuurde aan het eind van de dag een bericht terug dat ik zijn blogposts kan lezen voor meer informatie. Daarin las ik dat het geen makkelijk proces is geweest. Hij heeft veel activiteiten ondernomen  om het concept te realiseren. De blogposts zijn hier te vinden: deel 1 & deel 2.

Naast het onderzoek experimenteerden we met de programma Unity om te kijken of we iets moois konden creëren. Ik had een meer in het midden van een berg gemaakt. Ik probeerde ernaast een stad te maken, maar had geen tijd om het af te krijgen. De bedoeling was om onze creatie door de Oculus Rift te bekijken. Helaas was dat niet mogelijk, want we moesten er een programma voor downloaden en dat duurde te lang.