HCI Technologies
/

Computer Vision, Augmented & Virtual Reality, Wearable Tech and Artificial Creatures

 

Dag 2: 7 juni 2016.

's Ochtends hadden we gastspreker: Arjen van der Meij. Hij sprak over hoe we dingen kunnen maken die zo simpel eruit zien. Daarnaast gaf hij de woord aan een student die een fiets van hout heeft gebouwd en deze bij een TedTalk congress gepresenteerd. De student is Victor Hupe. Hij legde uit hoe zijn proces was om een fiets van hout te maken eruit zag en dat we moeten creativiteit verder exploreren. Na de gastsprekers gingen we naar de lab. 

Vandaag gingen we verder met wat we de dag ervoor hebben gedaan. In de meeste gedeelte van de ochtend experimenteerden we nog met de programma Unity. We probeerden tevens de Oculus Rift in gebruik te komen, maar het was niet gelukt totdat we de apparaat bij de macbook van Gino hebben aangesloten. Al de andere computers waren niet geschikt om de apparaat en zijn programma te ondersteunen.

Daarna gingen we over de concept brainstormen. We wilden eindelijk een concept kiezen waarbij iedereen een deel ervan kunnen maken. Van alle ideeën die we hadden, hebben we eindelijk één gekozen. De concept is een virtual reality spel waarin de speler door een zee vaart naar vijf verschillende eiland. Op elke eiland is er een schat en wanneer die bereikt is, kan de speler naar het volgende eiland varen. Voor de vijf eilanden hebben we de volgende thema's gekozen:
- Verlaten stad
- Oerwoud
- Paradijseiland
- IJseiland
- Horror eiland
Ik heb de thema van oerwoud gekozen, omdat ik als een jeugd was vaak in een oerwoud, want het was eigenlijk mijn speelplek. En omdat ik eerder een doolhof wilde maken, dacht ik dat een oerwoud is ideaal om met een doolhof te combineren.

Nadat iedereen een thema voor hun eiland hebt gekozen, begonnen we met schetsen. We wilden op papier hebben hoe onze eilanden eruit zal zien. Omdat ik de thema van oerwoud had, was het makkelijk om te schetsen, want oerwoud is alleen bomen, bergen, rivier, meer en dieren.

Voordat we naar huis gingen, hebben we besloten om de volgende dag aan de slag gaan met het bouwen van de eilanden.