HCI Technologies
/


Computer Vision, Augmented & Virtual Reality, Wearable Tech and Artificial Creatures

 

Dag 9: 16 juni 2016

Omdat mijn eiland helemaal klaar was, dacht ik dat ik gewoon op onze video ga beginnen. Ik krijg het idee om onze foto's van de afgelopen twee weken te gebruiken om onze verhaal te vertellen. Voor de introductie wil ik dat alle foto's zo snel door het scherm gaan totdat onze logo van onze product in beeld komt. Ik begon erop, maar was niet lang bezig, want dan kwam een verandering in onze product. 

Bij mijn virtuele eiland had ik eerst een "first person character", maar we willen die vervangen met een controller voor de Oculus Rift. Het was een lastig, omdat mijn computer loopt echt zo langzaam dat het echt lang duurt voordat een simpel taak uitgevoerd kan worden. Ik heb eerst de asset voor de Oculus Rift controller van internet gedownload en bij mijn unity project toevoegen. Nadat ik de controller in mijn spel heb toegevoegd, moest ik dan een code schrijven die zorgt dat de speler kan springen als een toets op het toetsenbord gedrukt wordt. Ik heb online gezocht voor voorbeeld. Ik heb een simpele code gevonden, die toegevoegd in de script van de controller en het werkt prima. Ik heb de code naar de rest van mijn groepsgenoten gestuurd zodat ze het ook kunnen toevoegen.

Nadat ik de Oculus controller heb toegevoegd en de script ervan aangepast zodat de speler kan springen, wil ik verder gaan met de video, maar ik kreeg dan een andere taak. We kwamen met het idee om tickets aan de bezoeker te delen zodat ze "toegang" hebben naar één van de eilanden. Mijn groepsgenoot Costa heeft de tickets ontworpen. Ik heb ze uitgeprint en dan gesneden. Het duurde even, want er waren veel tickets om te sneden. Na een paar uur heeft Costa en Gino overgenomen en ik ging verder met de video. Ik was bezig om de foto's in de juiste plek op het scherm te zetten. Ik moest zorgen dat de foto's tevens bewegen met grote snelheid. Ik werk erop voor een uur voordat ik weer een andere taak kreeg. 

Ik moest mijn project renderen zodat hij in de Oculus Rift bril kan gespeeld worden. Het renderen duurt zo lang dat na een uur of drie moest ik stoppen. We hebben besloten om de eilanden op een Windows computer te laten spelen. Ik ging een component voor de Build Windows Platforms, maar het lukt niet om te installeren. Ik gaf mijn project aan mijn andere groepsgenoot Koen zodat hij kan proberen.

Tussendoor ging ik de rest van de tickets snijden. Ik en Costa hebben alle tickets op tijd klaar gesneden.